reklama

Ženám z Divadelného klubu k MDŽ

Tak tento rok sme MDŽ oslavovali s poriadnym predstihom, ako keby nedočkavo, ale nebojte sa, to naozaj spôsobil iba možný termín, kedy sme sa v priestoroch Malej scény mohli v mesiaci marec stretnúť. A tak sa stalo, že sa oslava MDŽ o voľajaký ten deň urýchlila, ale aj tak, najskôr sme besedovali so vzácnym hosťom, pánom režisérom Matúšom Oľhom. On svoje divadelné povinnosti akurát teraz zasvätil práci s mladými adeptmi umenia na vysokej škole a bola to nádherná hodinka , veď naše auditórium malo viac ako 300 poslucháčov a až potom teda oslavy! Okrem hudobného darčeka, skupina bardov im v sprievode harmoniky a huslí zanôtila k ich „večnej sláve a príťažlivosti“, som pre ne napísal veršík. Je to vinš pre všetky ženy u nás, nielen na východe, naozaj nie sme separatisti a naviac, v dnešných dobách už tu naozaj nie je inflácia takýchto, voľakedy povinných osláv.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Chcem začať všetko odznova,

bez strachu, bez obáv, tichučko a a ako keby celkom bežne.

Bez veľkých slov, čo majú váhu zlata, či aspoň olova

a iba s tým, čo budia obdiv vôkol mňa,

nenápadne, no raz darmo – ozajstne a iba nežne.

Chcem začať celkom od nuly,

s vedomím si nepomeru našich cností.

A aj keď nie som borec zo žuly, som mužom

spokojným iba vtedy, ak skladám našim ženám hold,

čo iba slovom láskavým a prostým.

Tak teda pre vás, moje anonymné lásky,

čas letí sťa záprah vraných koní

a sladký je a vonia medom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

I opojný je,

jak v pivnici po hojnom vinobraní.

Vždy modlím sa, nech taký lásky čas,

je mojim každodenným chlebom.

Nech je to pre vás, ženy, moje anonymné lásky,

chcem nežne pohladiť, tie vaše

vekom postriebrené vlásky,

už viacej netreba mi slov.

Nech moje ústa zostanú mi nemé,

a slúžia radšej omšu vďakyvzdaní,

na vašich rukách, ústach, či vašom múdrom, bielom čele.

Veď načo slová, všetko je predsa dávno povedané.

Počúvam srdcom, čím krv vám blčí,

rozumiem jej a akurát preto

sa tak krásne mlčí!

Spoločných lások máme veľa,

sú nádherné, sú skvelé

a všetko si vieme bez slov prečítať,

z tých vašich šťastím rozžiarených očí.

Stanislav Krištofík

Stanislav Krištofík

Bloger 
  • Počet článkov:  2 342
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vyskusal som si v zivote tolko dobreho i zleho, ze mi moze zavidiet aj Hrabal. Vzdy som zostal optimistom. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu