reklama

Milý Vladimír,

to viete, trošku som uvažoval, či to vôbec stojí za to, aby som Vám napísal, takto, celkom osobne, lebo takmer stopercentne som presvedčený o tom, že na stránky nášho blogu z viacerých dôvodov nechodíte. Ale potom som si povedal – voľakto mu to pošepká, prezradí, poradí, lebo akurát tento text bude k Vášmu súčasnému rozpoloženiu pasovať. Už som Vás zažil všelijako, viac v televízii a z väčšej vzdialenosti i osobne, ešte v časoch Vašich mimoriadnych tribúnových výkonov, ale veru aj vis a vis! Možno si spomeniete na svoj prvý pracovný výjazd do Považskej Bystrice, ako čerstvý minister vnútra? Boli ste pol dňa mojim hosťom, voľakto ma odporučil a Vy ste uverili, takže som bol prvým gratulantom. Bolo to pre mňa pamätné stretnutie, no keďže sme si tak naozaj nikdy neporozumeli, naozaj som nenašiel chuť Vás nasledovať. Ale aj tak, pohoda, celý čas Vášho vládnutia som mohol zotrvať na svojom zodpovednom poste a to veru nepatrilo k samozrejmostiam! Ba naopak, bola to výnimka a fakt, že ste ctili profesionálnu spoľahlivosť, Vás v mojich očiach takmer permanentne rehabilitovala.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (32)

Ste kúsoček mladší ako ja a v určitej chvíli sme prežívali rovnaký osud. Vy v Dubnici a ja v Strojárňach okresného mesta, obaja v čiernej profesii, lebo až do revolúcie som valcoval farebné kovy a vyrábal raketové strely do moderných „kaťúš“ a Vy ste robili niečo celkom podobné. A potom ste mali viac odvahy ako ja! Nezľakli ste sa politiky, nezľakli zlých ľudí a ešte horších charakterov, ktorými oplývajú a postavili ste sa do ich čela. Máte dar reči, máte vízie do budúcnosti, ste kreatívny a pohotový a keď si spomínam, ako ste raz na mítingu – na adresu jedného zdiskreditovaného policajta povedal múdrosť hodnú zapamätania – pripomeniem Vám ju s jednou obmenou.Na výkon takej zodpovednej roboty je potrebné, aby mal človek v poriadku hlavu i srdce! A toho policajta ste charakterizovali takto - srdce, to on naozaj má! A teraz moja parafráza. Vy máte hlavu a aj srdce, nemáte však to, čo chýba ľuďom vo výbave v tých najťažších chvíľach - šťastie! Opustilo Vás už viackrát. Niekedy ste k tomu prispeli sám, inokedy okolnosti, ale poväčšinou to bolo v ľuďoch, čo boli okolo Vás a neslúžili, nepomáhali a neradili dobre. Naopak, často Vás vodili za nos, klamali, kamuflovali a predovšetkým, svoj obdiv k Vám premenili na absolútnu nekritickosť. Pamätáte sa, to bolo presne vtedy, keď ste bol ochotný celému svetu vykričať, že víťaz berie všetko!Som si istý, že akurát vtedy Vám chýbala menej horúca a pyšná hlava, nemali ste „dobrého radcu“, lebo to bol iba začiatok a som si istý, že ste toho mohli urobiť naozaj viac. A potom to prišlo celkom nečakane. Ešte stále Vám ich verilo dosť, ale Vy už ste boli sami! V politike sa neodpúšťa a ten Váš spev – Idem od vás, by i mal byť večným mementom. Žiaľ, urazená pýcha, nepokoj v srdci a menej štedrá ruka, lebo moc je naozaj iba výsadou vyvolených, urobili svoje.Potom však slabosť a politická naivita KDH priniesli šancu mimoriadnych volieb! V roku 2006 sa zasa raz vo Vašich kartách zablýskal žolík a Vy ste mu uverili! Ktohovie prečo, taký ostrieľaný politik!? Veď ste to počuli, na vlastné oči sledovali, túžba byť prvým a najmocnejším bola podriadená všetkému a som si istý, že ste si to prečítali dobre. Ale aj tak ste podľahli! Ponuka spoluvládnuť prišla viac menej očakávane, chceli ste byť zasa na slniečku a verili ste v to, čo ste sám tak naozaj nikdy neuznávali – čistej demokracii. Ten žolík sa volal SMER a jeho šéf sa správa presne tak, ako v dobách svojej slávy Vy sám. Najmúdrejší, najmocnejší, najspravodlivejší a keďže ste vlastne až tretí, teda „čierny za rohom“, čo má iba tvrdiť muziku, objavili ste prach a špinu namiesto slávy a lesku. Kresiel málo, funkcií ešte menej, nič lukratívne a hoci ste od začiatku skúšali naozaj kadečo – prieky, tvrdohlavosť, zákulisné ťahy, záhadné reči i postoje – neviedlo to k ničomu. Žiaden silový post, žiaden mocný rezort a akosi naviac, ešte aj tie inokedy spravodlivé počty prestali vychádzať!A do toho prišla ešte aj nemoc! Vtedy som o Vás napísal článok, myslím si, že veľmi pozitívny a keďže som to isté prežil už pred Vami, vedel som sa zahrať na jasnovidca. Nesklamali ste sa ma, vrátili ste sa v plnej sile, ale žiaľ, stále medzi negatívne naladených ľudí! Nespokojných a dovoľte povedať, už naozaj nie iba slepo poslušných! Jasné, tých okiadzačov Vášho vlastného ega je ešte, žiaľ, stále viac a uverili ste im! Namiesto spoločného hľadania východísk prišiel konflikt a čo je najhoršie, aj zbytočné názorové vajatanie. Vy a Váš program, Vaše HZDS, Vaši ľudia a Vaše ideály, to nemá s Ficovou ľavičiarskou politikou vôbec nič! Kam sa obzriete, tam je bariéra, tam nemáte kde kráčať!Tie priečnosti, za ktoré ste museli hlasovať, ktoré ste museli obhajovať a pre ktoré Vám v parlamente tá Vaša stolička musela doslova „horieť“ pod zadkom, prakticky nepretržite, priniesli výsledky! S dobrým stanoviskom, prijateľným všetkým rozumným a vlastne celému svetu, ste prišli nielen Vy, ale aj Urbáni, potom znova Vy a hoci som koketoval s myšlienkou, že už je to tu, už sa ten bývalý charakter spamätal, figu borovú! Tie slová, to bola iba bublinka, jednoducho myšací prd a Fico si zasa urobil presne to, čo Vás nielen roztrpčilo, ale prepáčte ten terminus technicus, čo Vás muselo rozžeraviť do biela! Z večera do rána Vás však aj s Vašimi názormi spláchol rovno do hajzlíka zabudnutia a pokory. To už, milý Vladimír, to už ste to prestávali byť Vy!A teraz je tu teda pozemkový fond, kšefty s pôdou pod Tatrami, firma Vám blízka a zasa Róbert Fico. Chvíľku mu to trvalo, zrejme si obšľapal – vo veľkej tajnosti a opatrnosti akurát Vašich najbližších – ale potom už konal presne tak, ako to má rád! Moje ruky sú čisté, také aj zostanú a radšej nebyť, ako byť krivákom!A gaunerom ste zasa iba Vy! Jasné, to už sa živí aj opozícia a ten bilboard pod Tatrami Vašou pýchou naozaj nemôže byť, ale aj tak, najhoršie je to poníženie a pokora. Premiér si urobí jednoducho čo chce! Vážený Vladimír, ak som dobre porozumel výsledkom včerajšej noci v Ružomberku, aj s Vašimi ľuďmi! Vy by ste z pocitu urazenej pýchy a stáleho ponižovania, lebo ste vo vládnej koalícii vlastne aj spolu so Slotom iba hlasovacím panáčikom, radšej tými koaličnými dvermi poriadne treskli, ako včera Jureňa, ale predstavte si, ešte aj on je za zachovanie koaličných dohôd! Ba všetci Vaši najbližší, ešte aj tí, čo sú s Vami od samého začiatku a vari budem naozaj jediný čo ešte verí, že Vaše rozhodnutie, z takejto, Vás ponižujúcej spoločnosti odísť, je naozajstné. Všetci si myslia, že je to iba póza, lebo ste vraj rád, že napriek toľkým zauchám ešte môžete „vládnuť.“ Verím Vám, chápem Vás ako muža, ktorý, aj keď si naozaj pamätá lepšie časy, mužom byť neprestal! Veď sme to, milý Vladimír, voľakedy dokázali! Nezohol som sa, nežobral, radšej som sa dal odvšadiaľ vyhodiť a to bol komunista naozaj veľký pán! Kam sa na tú silu hrabe Fico! A keďže ste v Dubnici stál voľakde pri valcovacej trati aj Vy, zrejme ste vtedy nespravodlivosti odolával a teraz máte celkom rovnaké možnosti! Vladimír Mečiar, tak, ako si ho pamätám v dobrom i zlom, naozaj nebol trasorítkou!

Stanislav Krištofík

Stanislav Krištofík

Bloger 
  • Počet článkov:  2 342
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vyskusal som si v zivote tolko dobreho i zleho, ze mi moze zavidiet aj Hrabal. Vzdy som zostal optimistom. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu