reklama

Krásna cigánka

Ako malý chlapec som vnímal fašiangovú sezónu dosť rozpačito, lebo v mestečku, kde sme vtedy žili, sa veľký svet a malomesto snúbili celkom zvláštnym spôsobom. Predvojnový rozmach k nám spolu so stavbou velikánskej fabriky prilákal ľudí z Prahy, Brna i Bratislavy, z ničoho nič tu bolo veľa intelektuálov, snobov, flamendrov, milovníkov umenia na všetky spôsoby a pochopiteľne, akurát pre nich sa čas bálov, plesov a fašiangového veselia stal prostriedkom priblížiť si minulosť v svojom živote čo najvernejšie. Moji rodičia a ich priatelia plesovú sezónu milovali a my deti, sme to síce prežívali s odstupom, ale nanajvýš zainteresovane a je jasné, že sme niečo úžasné, presne na tento spôsob, chceli v budúcnosti tiež prežívať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Nikdy teda nezabudnem na svoj prvý ples, samozrejme to bol Reprezentačný ples telovýchovnej jednoty! Už som bol vysokoškolák, dvadsiatnik, reprezentoval som svoju materskú TJ vo viacerých športoch a partia to bola celkom mimoriadna. Vtedy sa vo svete konala veľká repríza charlestonu, tanca mladých a bolo jasné, že sme sa doma stali prorokmi! Pánovia v rokoch, čo v predvojnovom čase prežívali premiéru tohto bujarého poskakovania už boli predsa len dôstojní, ale nechcite vedieť, ako sa ich vlastné dámy na parkete usilovali! To bola pre mňa skoro celú noc dámska volenka! So mnou, aj so mnou, so mnou musíš, alebo aj, ako si to predstavuješ, so mnou si charleston ešte netancoval… A tak som svoj prvý reprezentačný bál, v požičanom smokingu, ale už vlastných lakovkách za neuveriteľných 180 korún, pretancoval s dámami vo veku mojej mamy. Zabavil som sa dobre, vytancoval som sa tiež do sýtosti a ak mám pravdu povedať, aj som veru dosť popil, no ráno som putoval domov sám! Ako sa to vtedy tradovalo – žiadnu babu som nezbalil! Jasné, sľuboval som sám sebe reparát, už o dva týždne! Bude Maškarný bál DK, bude súťaž masiek, pochod masiek, jednoducho niečo také, o čom som počul iba z rozprávania tých starších. Aké je to dobrodružné, aké je to dráždivé a zaujímavé i tajomné, aké sú vtedy ženy povoľnejšie, keď sú inkognito, ako sa božsky zabávajú a čo všetko sa môže stať! Fantázia pracovala na plné obrátky, celá partia sme plánovali dobrodružstvá až neuveriteľné a priznávam ešte aj po rokoch, keď si spomeniem na úvod bálu a ten nástup masiek, naozaj to bolo niečo celkom nevídané! Dám bolo určite viac ako sto, pánov iba zopár, ale starý mládenec Joe Dostál, ako Cowboy, bol vari už vtedy jasným víťazom. Som si istý, že ani Limonádový Joe nemal v tom slávnom filme krajší kostým! A ešte tam bola jedna maska, ktorá mi vyrazila dych!Cigánka, v takej širokánskej sukni a hoci jej plecia i hlavu okrem farebnej šatky pri tom predstavovaní halila aj mantila a samozrejme škraboška so závojom bolo vidieť, že je to úžasná žena. Z hlbokého dekoltu bielej čipkovanej blúzy pozerali nádherné prsia viac ako sľubujúco, nôžky a zadok, fantázia a keď som ju po chvíli počul zasmiať sa, bolo rozhodnuté! Budem je baliť, aj keby som si mal nohy vykĺbiť!Nechcem sa vychvaľovať, no krásna Kastílčanka, ako ju pomenoval moderátor plesu, moje dvorenie prijala celkom prirodzene. Tancovala božsky, tie tangá ma vzrušovali až neuveriteľne a vôbec jej nevadilo, že sa od nej ani nepohnem. Ba boli sme spolu aj na promenáde v dlhom koridore čo spojoval dva tanečné priestory, bozkávali sme sa, najskôr len tak, fajnovo, no potom aj vášnivo, no pamätám sa, ten závoj a škrabošku si odložiť jednoducho nechcela! Kto má predstavu, čo takýto zážitok porobí s chalanom v rozpuku síl, s bohatou fantáziou vie, že to naozaj nebolo len tak. Snažil som sa uhádnuť, kto tá nádherná žena naozaj je a keďže to bolo viac ako sľubné, po každej stránke, môj tlak na jej počestnosť sa stupňoval. Už sa mi ani nechcelo čakať na polnoc, vypité vínko ma rozpaľovalo rovnako mocne ako príťažlivosť, vôňa a prítulnosť tej nádhernej masky a verte mi, jedinou mojou starosťou bolo, kam s ňou po bále pôjdeme. Domov sa samozrejme nedalo, k nej, to som si netrúfal domýšľať, veď som ani nevedel, kto je to, hoci žena to bola skutočne zrelá a nielen maznavá, ale aj v mnohých veciach zručná a tak som sa presviedčal, že ... To viete, dalo sa ísť na tribúnu, na nákladné nádražie a na viac vhodných priestorov na randenie vo februári som si ani nespomenul! Samozrejme, veľmi nádejné to nevyzeralo, no osud aj tak rozhodol ináč.O polnoci sme sa všetky tancujúce páry zhromaždili na hlavnom tanečnom parkete – aby ste tomu rozumeli, u nás sa vtedy plesalo v priestoroch, kde boli najmenej štyri kapely a každá hrala v inej sále – a čakali sme na odmaskovanie. Svoju Kastílčanku som držal tesne pri sebe, stískala mi ruku verne a horúco, ba občas sa ku mne aj pritisla, aby som jej mohol vdýchnuť bozk na krk či uško a cítil som sa ako v siedmom nebi.A potom to prišlo. Prvá cena – Joe Dostál, Cowboy, druhá cena, Kastílčanka! Moja cigánočka mi pustila ruku s mohutným stiskom, zašepkala mi – bolo to krásne, ale nikomu ani slovo, lebo ťa zabijem a vypochodovala k pódiu. Dostala cenu, kvety a zložila si masku! Bože, pani Zuza, najkrajšia panička na tenise! Mama dvoch dcér, najmenej o desať rokov staršia ako ja! Tajný sen mnohých mužov a teraz si ju z pódia odvádzal jej muž, už veru taký dedko, ktorý celú noc slúžil v bare takzvaného Pekla.Nuž milí moji, aj po rokoch cítim, ako mi vtedy bolo! To viete psychológia sa mi už vtedy páčila, veľa som si o podobných zážitkoch prečítal, ešte viac si domýšľal a viem veru aj to, že aj z tohto bálu som išiel domov sám a pani Zuze som sa viac ako rok vyhýbal spoľahlivejšie, ako čert krížu!Teda tak! A hoci sa ešte niekoľko maškarných bálov u nás konalo, na žiadny z nich už som nikdy nešiel. A ani neviem, či z obáv, alebo zo strachu, čo sa mi zasa môže pritrafiť, no s odstupom tých rokov som si vsugeroval, že tú úžasnú chuť dobrodružstva som si jednoducho nechcel nechať ničím pokaziť. Tajomná Cigánka bola krásna, prežíval som to nesmierne vášnivo a hoci sa vzťah tak naozaj nenaplnil, ako životné ponaučenie to stálo za to!

Stanislav Krištofík

Stanislav Krištofík

Bloger 
  • Počet článkov:  2 342
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vyskusal som si v zivote tolko dobreho i zleho, ze mi moze zavidiet aj Hrabal. Vzdy som zostal optimistom. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu